2004 DOSTLUK  GÜVERCİN YARIŞMASI

“GÜVERCİN BESLEMEK VE YETİŞTİRMEK GÜZEL BİR SPORDUR.”  GÜVERCİN SPORCU, SAHİBİ İSE KUŞUN ANTRENÖRÜDÜR.

BU ÇERÇEVEDE DÜŞÜNÜLDÜĞÜ ZAMAN DÜZENLEDİĞİMİZ YARIŞMANIN AMACI AÇIK OLARAK GÖRÜLECEKTİR. YARIŞMAMIZDA ESAS OLAN  KAYNAŞMA  VE DAYANIŞMADIR. KATILIMCILAR ARASINDA ELBETTE KIYASIYA  BİR REKABET OLACAKTIR. ANCAK, BU REKABET CENTİLMENLİK VE DOSTLUK SINIRLARINI HİÇ BİR ZAMAN  AŞMAYACAKTIR.

(GÜVERCİN SADECE BİR VESİLEDİR. ARKADAŞLIKTAN ÖNEMLİ DEĞİLDİR.

BU HEDEFLERLE BAŞLADIĞIMIZ 2004 DOSTLUK YARIŞMASINDA DİSİPLİN VE DÜZENİN SAĞLANMASI İÇİN AŞAĞIDA KURALLARA UYULMASI ÖNEMLE RİCA OLUNUR....

KURALLAR
1-  Turnuvaya katılan arkadaşlardan bazılarının yerleri müsait olmayabilir. Bu nedenle kuş sahibi davet etmediği sürece kuş seyretmeye seyirci gelemez. (Hakem heyetinde bulunan; Başkan , hakemler, gözlemci, mahalle sorumlusu ve hakem heyetince tespit edilen bir seyirci (sıralamadaki birinci kuşun uçacağı adrese giderler)

2-  Uçurulan kuşta renk, paça, kanat ve kuyruk güzelliği önemli değildir. Mühim olan oyunudur.

3-  Yarışmacı kuşu uçuracağı günü bir gün önceden hakem heyetine haber vermek zorundadır. Haber vermez ise hakkını kaybeder.

4-  Uçurulan kuşta eke ve yavru tartışması yapılmaz ancak, eğer iki kuş aynı puanı alırsa eke kuş tercih edilir.

5-  Uçan kuş başka  bir yerde tekrar uçurulamaz. Aksini yapanlar diskalifiye edilirler.

6-  Kuş uçarken altına  uçmayacak en az on tane kuş çıkartılacaktır. Uçan kuşun yanına yerden başka bir kuş kalkarsa veya kaçaktan kuş gelirse, çift uçtuğu esnada yaptığı seferler  sayılmayacak ve bu durum  25 dakikaya geçerse kuş yarışmadan ihraç edilecektir.

7-  Uçan  kuş 10 dakika içinde inerse,kanatlarını ısıtmadığını dikkate   alınacak ve hemen tekrar uçurulacaktır. Aynı şekilde inerse o kuş hakkını kaybetmiş olacaktır.

8-  Aynı evde 4 kuş yarışma bedellerinin ödenmesi  koşuluyla uçurulabilir.

9-  Kuşun puan alabilmesi için kendi hedefine takriben 3 metrelik mesafeden en az on metrelik sefer yapması gerekmektedir.

10-  Kuş eğer 40 dakikayı doldurmadan konarsa hakkını kaybedecektir.

11-  Bir saat içerisinde puan alacak şekilde oyun yapmayan kuş hakkını kaybeder.  Hakem heyeti kuşun inişini beklemek zorunda değildir.

12-  Hedef merkez alındığında 25 metre uzağa inen kuş sadece  “ İniş puanı” alamaz.

13-  Kuş oynadıktan sonra evine inmez kaybolursa sefer puanlarını alır fakat artistik puanlardan konuş puanı alamaz.

14-  Kuş göz önünde uçarken bir kazaya uğrarsa (Atmaca alır, tele çarpar, tersleyip ölürse vs.) 
   
A)  Kuş sahibi isterse, kaza anına kadar  ki puanlar değerlendirilir.
    B)  Kuş sahibi  isterse, başka kuş uçurabilir. (İkinci kuşun uçuş gününü  ve saatini hakem heyeti belirleyecektir.)

15-  Kuşun uçacağı havanın “ Kuşun uçmasına elverişli olup, olmadığını” hakem heyeti karar verecektir. Erteleme gününün ve saatini yine hakem heyeti belirleyecektir.

16-  Kuşun uçacağı evde hiç kimse küfürlü ve yüksek sesle konuşmayacaktır. Kuş havadayken ve indikten sonra hiç kimse kuş hakkında yorum yapmayacaktır. Yarışmacının da onayı alınarak verilen puan hakkında dedikodu yapılmayacaktır. İtiraz ve şikayetler direkt olarak  o anda hakem heyetiyle konuşulacaktır.

17-  Yarışmacı  kuşu belirtilen saatte uçurmak zorundadır. Hakem heyetinin geldiği anda havada başka bir  kuş varsa ve 10 dakika içerisinde inmez ise kuş yarışma dışı kalacaktır.

 

YARIŞMAMIZIN DOSTLUKLARI DAHA İYİ PEKİŞTİRMESİ DİLEĞİYLE
ADAY ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN BAŞARILAR DİLİYORUZ.

 

NOT: SERBEST DÖNEM BAŞLANGICI OLAN  23.04.2004 TARİHİNDEN İTİBAREN HERKES KURA GÜNÜNE KADAR KUŞ UÇURMAKTA SERBESTTİR.

 

HAKEM HEYETİ

BAŞKAN 1. HAKEM 2.HAKEM GÖZLEMCİ
Adil KAYABAŞI Sadet BİLGİN Mesut GÖKMEN Kadir AKA

TEL : 0312 349 39 51 -  0555 414 28 97  

 

KUPA GENEL KURALLARI

1-      Kupa başlama tarihi .........................dir. Bu tarihten sonra herkes kuş uçurmakta serbesttir.

2-      Kura günleri.................. tarihinden itibaren başlayacak ve 30.11.2004 günü sona erecektir.

3-      Bu günden sonra herkes çektiği kura gününe kadar kuş uçurmakta serbesttir.

4-      .............................. tarihinde ödül töreniyle birlikte ödüller dağıtılacaktır.

 

PUANLAMAYA ESAS OLAN KURALLAR.

 A-     SEFER PUANLARI

1-  MESAFE PUANI : Kuş her fışkırdığı 10 metre için 1 sonraki her 5metre için 0.5 puan daha alacaktır.
2-  TABAN TAKLA : Kuş yaptığı her seferde vurduğu  her taban taklası için 1 puan alacaktır.
3-  FIŞKIRMA TERTİBİ : Kuş yaptığı sefer sırasındaki sürati ve fışkırma düzenini içeren puandır. Kuşun fışkırma durumuna göre her seferi için 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 ve 3 puanlarından birini alır.
4-  TAKLA ORANI :Fışkırma süresince vurduğu taklaların fışkırma mesafesine yayması ve oyunlarında yaptığı taklaların standartlığı göz önüne alınarak puanlanır. Bu kategori içinde her sefer için  0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 ve 3 puanlarından biri verilir.

Toplam 4 özelliği içeren puanlar kuşun bir seferinde aldığı puanıdır ve bu puanların  toplamı sefer puanın oluşturur.

B-     ARTİSLİK PUANLARI.

1-  UÇUŞ TERTİBİ : Kuş  kalktıktan  sonra yükselerek mıntıkasını terk edip yaklaşık  on dakika yüksekte ve geniş bir saha içerisinde gezerek uçar. Böyle bir uçuş tertibi kuşta istenilen bir özelliktir. Bu tip uçmayı kuş her seferinden sonra tekrar eder. Böyle bir uçuş tertibi olan hayvan en yüksek puanı alır.
2-  SEFER ZAMANLAMASI: Oyun aralıklarını eşit zamanlara ( 5-8 dakika) bölen, yanı kuşun uçtuğu süre içerisinde eşit zaman aralıklarında oyuna giren kuşun sefer zamanlaması iyidir ve en yüksek puanı alır.
3-  ATMA: Kuş uçuş yüksekliğinden kanat ve kuyruklarını kapatarak hedefine kadar alçalıp oyununa başlar. Bunu yapan kuşun atması çok iyidir ve atma hareketinden en yüksek puanı alır.
4-  YERE KALIŞ: Kuş standart olarak oyuna 0 ile 1.5 metre arası yere kalış mesafesiyle oyuna başlayıp bundan sonraki oyunlarını hep aynı mesafede alan kuş yere kalış mesafesinden en yüksek puanı alır
5-  KANAT SESİ: Hayvanın havaya doğru fışkırırken çıkardığı ses tonu ne kadar düzenli ve oyununun sonuna kadar bu ses tonuyla devam ettirebilen hayvan kanat sesi puanından en yüksek notu alır.
6-  TAKLA ADEDİ: Uçuş süresince yaptığı oyunlardaki takla toplamı;
20- 50 takla arasında ise bir puan, 50-75 takla arasında ise iki puan ve 75 takladan fazla atmış ise üç puan alacaktır.
7-  KONMA :  Oyun yaptığı halde konarken kut gibi konan hayvanlara iniş puanı verilmez. Bunun yanında 

a)   Bir veya iki takla ile inen hayvanlara  1 puan verilir

b)   Üç veya daha üzeri takla vurarak inen hayvanlara 2 puan verilir

c)   Uğraşarak inen, inmek için üç dört kez girip çıkan veya çok güzel perdahlayarak konan  kuşlara 3 puan  verilir .

Bu tip özelliklerden oluşan puanlar kuşun artistik puanlarını oluşturur. Kuş bu tip puanlardan uçuş süresince sadece 1 kez puan alır ve bu puanlar sefer puanlarına ilave edilir. Toplam 7 özellikten oluşan artistik puanlarından her birinden kuş 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5 ve 3 puanlarından birini alır.

PUAN ÇİZELGESİ                             KATILIM BELGESİ